woensdag 16 juli 2008

Mi Gudu

Mijn schatje!

Er was eens een Botenmaker en zijn vrouw. Zij hebben in Suriname hun schip gebouwd en het de " Mi Gudu" genoemd. Zij varen 5 dagen lang over de rivieren op zoek naar schildpadden, krokodillen, dorpjes waar niemand komt. En ik ga mee. Switi!!!

Mi moi switi kondre
Mi moi swit sranang
Te me loekoe mi prakserie
mi pramisie
Mi no be libi joe

Zie, gaat al best dat Sranantangoos.
Elke dag wat nieuwe woorden en grammatica.
En elke dag weer nieuwe ontmoetingen.
Zo heb ik vandaag heb Siew ontmoet ( een hindoe vriendje van Binkie). Hij neemt me morgen mee op stap. Hij baalt dat hij het niet wist dat ik kwam, anders hadtie een weekje vrij genomen. Lief he?

Ook vandaag in gesprek met Helen Kamperveen, van medisch centrum west en ongeveer elke allochtoon theatergezelschap in Nederland. Leuk mens, maar heel druk nu. Zij heeft vorig jaar een jeugdtheaterschool opgericht en ze zitten nu in hun eerste afrondingsfase. Een Romeo en Julia bewerking. Ik kom er dus nog niet echt door heen met mijn plannen voor improtheater. Toen ik vertelde dat ik les had gehad van Keith, stond ze helemaal te trillen.
" Waat?, heb jij les gehad van Keith? Ik neem die man elke avond mee naar bed, toch en jij hebt met hem............, mi gudu, mi gudu."

1 opmerking:

Lzl zei

Mi Gudu! Dat las ik altijd, in welke krant was het ook alweer? Volgens mij was een van die twee journalist, leuke stukjes en leuk dat jij meegaat!