vrijdag 18 juli 2008

Bruin van de cola

Coca cola, waar je in zwemt!!
Ik waande me als Sjakie in een bad van chocolade.
Maar nu dus in colawater en om je heen alleen maar palmen en ander leuksoortig groens.
Ik ben vandaag meegenomen door Sew, die vriend van Binkie.
Hij is super attent en had zich speciaal voor vandaag gekleed als gangster. " Dat vinden jullie vrouwen mooi, toch?"
Ha! Super handig zo'n gangster naast je, kom je over al door heen en alle toeters en psssst!! en lekkerrrr kutjes!, zijn verleden tijd.
Hij woont ook in een gangsterhuis met alles wit en goud.

We reden langs een tandarts, waar op het bord staat: Voor kunstgebit en gouden tanden. Cool he, een tandarts speciaal voor een gouden kroon.
Ook leuk bij een huisje stond ook een bord: Zure ijsjes te koop!

Sew is taxichauffeur bij de Surinaamse luchtvaart maatschappij, de SLM, precies die.
En we gingen dus, waar ik maar wilde, ik mocht kiezen.
Uuhhhh? Het sprookjesbos, grapte ik. En hup we stonden in het sprookjesbos, waar ik hem van roodkapje, hans en grietje en sneeuwwitje vertelde. Anansi de spin was er ook en ik hoopte op een leuk verhaaltje, maar daar wassie nie van. Wist wel dat die dikke zwarte gevaarlijk was.

En daarna dus zwemmen in de kreek. Hij aan het bier en de ciga's, ik in mijn upsie in het water. Heeeeerlijk! En daarna dus bruin van de cola

Geen opmerkingen: